About the report
The spread of the new coronavirus has increased the time people spend at home, and the demand for games that can be enjoyed without leaving the house is increasing. The overall size of the domestic home video game market has reached 367.38 billion yen in 2020 and, compared to 2019, the hardware market has seen a noticeable increase. We focused on Nintendo Switch which is an immensely popular home video game console and studied its target audience in detail, comparing and analyzing it with other video game consoles.
The report includes a summary of the following information:
• Comparison of the number of searches for "Nintendo Switch", "PlayStation®5" and "Xbox”
• Comparison of search user attributes (gender)
• Trend analysis of each keyword by attribute map
• User attributes for "Switch Lite" (gender)
• Trend analysis of searched keywords by attribute map for "Switch Lite”
About Dockpit
The data in this investigation is from Dockpit, an analytics tool with online behavior log data and user demographic information under the permission of panelists in Japan presented by VALUES, Inc.
※The numbers of users are estimated by the data in the monitor and the internet population in Japan.
※日本語での記事はこちらをご確認ください
3大ゲームハードウェア調査 ~ Nintendo Switchのターゲットを探る
https://manamina.valuesccg.com/articles/1415コロナ禍で打撃を受ける企業が多い中、巣ごもり需要で好調なのがゲーム業界です。特にNintendo Switchは、外出自粛による大幅な需要拡大で一時国内出荷が停止する事態に陥ったほどの人気ぶりです。そんなNintendo Switchとその他のゲーム機にはどのような違いがあるのでしょうか。Dockpitを用いて検索データから各ゲーム機のターゲット像を分析し、Nintendo Switchの魅力を探ります。(ページ数|19p)
マナミナは" まなべるみんなのデータマーケティング・マガジン "。
市場の動向や消費者の気持ちをデータを調査して伝えます。
編集部は、メディア出身者やデータ分析プロジェクト経験者、マーケティングコンサルタント、広告代理店出身者まで、様々なバックグラウンドのメンバーが集まりました。イメージは「仲の良いパートナー会社の人」。難しいことも簡単に、「みんながまなべる」メディアをめざして、日々情報を発信しています。